Dit wil je weten als je een emotie-eter bent

Emotie-eter

Je weet dat het beter is om iets gezonds te nemen, maar toch kies je voor die goddelijke zak M&M’s die vanuit de kast naar je ligt te knipogen.

Even is het heerlijke, maar al snel komt het schuldgevoel de hoek om kijken. ‘’Shit, waarom heb ik dat nou gedaan, ik wilde afvallen?! Wat ontzettend stom van mij!’’

En voor je het weet kom je in een negatieve spiraal terecht van snaaien gevolgd door schuldgevoel, nog meer snaaien en nog meer schuldgevoel.

Als je dit herkent is de kans groot dat je in enige mate last hebt van emotie-eten.

Je bent zeker niet de enige, want de vraag die mij als dieetpsycholoog het meest gesteld wordt is: Wat kan ik doen aan die (emotionele)snack attacks in de avond?

Ook journalist Marjolein Kats stelde mij de vraag; wat is emotie-eten en wat kun je eraan doen? Ik vertel je er alles over in het artikel Wat is emotie-eten (en vooral: wat kun je ertegen doen?) op ID.nl

Wil je graag aan de slag met grip krijgen op je snaaigedrag in de avond? Houd dan je mail in de gaten want binnenkort lanceer ik mijn nieuwe online mini programma; Grip op je snack attack.

Alleen de eerste 50 deelnemers ontvangen dit programma voor slechts 11 euro. Wil je niet misgrijpen? Schaf het programma dan nu alvast aan en ontvang als eerste toegang tot het programma zodra het klaar is.

Ik wil zeker niet misgrijpen!

Wellicht ook interessant?

gin tonic zonder suiker en alcohol

Gin tonic zonder suiker en alcohol

gin tonic zonder suiker en alcohol

Verder lezen
Heb jij lichamelijke of emotionele honger

Heb je lichamelijke of emotionele honger?

Een gedragsverandering begint met het krijgen van inzicht. Door op te schrijven wat je eet, wanneer je eet en waarom je eet, krijg je inzicht […]

Verder lezen
Slanke hapjes kerst

Leuke slanke kersthapjes

Zijn de feestdagen voor jou ook een drama als het om je gewicht gaat? Je hebt de ene verleiding nog niet weerstaan of de volgende […]

Verder lezen